VERHAAL VAN SERVICESDESK MEDEWERKER


Barry Timmermans

Servicedesk Medewerker bij ICT
Werkt bij Vezet sinds 2018 


‘Lekker troubleshooten’

Wat doe je zoal op een dag?

Ik ben het eerste aanspreekpunt voor collega’s met IT-problemen. Meestal los ik het 1,2,3 op, maar ik geef ook wel eens iets door aan een collega op ICT. Het belangrijkste is dat de gebruiker snel weer verder kan werken. Het leukste van mijn werk is collega’s helpen. Als zij ergens helemaal vast zitten, geeft het me een fijn gevoel dat ik het kan oplossen. De omslag van frustratie naar fluitend weer verder werken, dat is mijn beloning.

Is er afwisseling in je werk?

Nou en of. Het begint ’s morgens als ik het helppdeskportaal open en mijn mail check. Er zijn meestal flink wat aanvragen binnengekomen in de tijd dat ik niet werkte. Kun je natuurlijk verwachten bij een bedrijf dat 24/7 actief is. Ik werk ze zo snel mogelijk af zodat de gebruikers aan de slag kunnen en ik mijn handen vrij heb voor nieuwe meldingen. 

Gedurende de dag ben ik druk met troubleshooten. Het komt ook wel voor dat ik een dagdeel bezig ben met een complexe IT-kwestie. Ik kan dan altijd terugvallen op de hulp mijn ICT-collega’s. Je staat er hier nooit alleen voor. 

Hoe is de lunch geregeld?

Rond lunchtijd wordt de deur opengegooid en schreeuwt iemand ‘Lunch mannen!’ naar binnen. We lopen dan gezellig naar de kantine. Het uitkiezen van de lunch is altijd een uitdaging door de grote keuze aan lekkere salades, beleg, broodsoorten en de warme hapjes die dagelijks variëren. Aan tafel is het altijd lachen geblazen, sommigen leggen een kaartje. 

Wanneer ga je tevreden naar huis?

Ik heb een topdag achter de rug als alle meldingen zijn opgelost, ik dankmailtjes van collega’s heb gekregen en als ik weet dat er geen grote obstakels blijven liggen voor de volgende dag. 




© Vezet B.V. All rights reserved | Disclaimer | Privacy | Cookiebeleid |


© Vezet B.V. All rights reserved | Disclaimer | Privacy | Cookiebeleid |